Schema de Granturi: Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar
Mecanismul de Avertizare Timpurie in Educatie(MATE)
Beneficiar: Școala Gimnazială Nr.4 ,,Frații Popeea ”Săcele, Brașov
Cod proiect.: F-PNRAS-2-2023-0462,
Perioada derularii : 30.05.2024- 30.05.2026 .
Comunicat de presă
,,PNRR: Fonduri pentru o Românie modernă și reformată!”
Școala Gimnazială Nr.4 ,,Frații Popeea ”Săcele, Brașov, beneficiază de Proiectul Național de Reducere
a Abandonului Școlar (PNRAS), un proiect finanțat prin componenta C15 – Educație a PNRR, Runda II.
Grupul țintă al proiectului este format din toți elevii ciclului gimnazial (clasele V-VIII), iar bugetul total cu
valoare nerambursabilă a Contractului de Finanțare este de 1.484.490 lei, perioada de implementare a
proiectului este de minim 24 luni și maxim 32 luni, care va include 3(trei) ani școlari, respectiv între data
30.05.2024 și data 30.05.2026.
Obiectivul general
Scopul principal al proiectului îl reprezintă prevenirea abandonului școlar și reducerea părăsirii timpurii
a Școlii Gimnaziale Nr.4 Frații Popeea Săcele și, implicit, creșterea ratei de tranziție de la învățământul secundar
inferior la secundar superior — liceu sau învățământ profesional și tehnic.
Obiectivele proiectului sunt:
1. Creșterea eficienței și eficacității interne ale școlii pe parcursul perioadei de implementare, reflectată
prin evoluția indicatorilor PNRAS (descriși în secțiunea E 5).
2. Îmbunătățirea proceselor de predare – învățare – evaluare la toate cadrele didactice (titulare și
suplinitori).
3. Creșterea accesului elevilor aparținând unor categorii vulnerabile la o educație de calitate în cadrul
Școlii Gimnaziale Nr.4 Frații Popeea Săcele.
4. Îmbunătățirea interacțiunii între toți actorii-cheie ai ecosistemului școlar ai Școlii Gimnaziale Nr.4 Frații
Popeea Săcele (elevi, cadre didactice, părinți, directori, inspectori, reprezentanți ai comunității etc.).
5 . Îmbunătățirea climatului ecosistemului educațional la nivelul Școlii Gimnaziale Nr.4 Frații Popeea
Săcele și la nivelul claselor de gimnaziu din aceasta.
6. Creșterea timpului de instruire alocat elevilor în risc de abandon din Școala Gimnazială Nr.4 Frații
Popeea Săcele, cei care fac obiectul intervețiilor prin mecanismul MATE.
Rezultate asteptate:
În urma implementării activităților din cadrul proiectului, apreciem că impactul asupra elevilor din grupul
țintă va fi unul pozitiv. Astfel, ne așteptăm la o creștere a motivației pentru învățare, la o îmbunătățire a
rezultatelor școlare curente și la o creștere a promovabilității examenului de evaluare națională. Diminuarea
procentului elevilor cu medii scăzute la purtare, reducerea cazurilor de bullying și atitudinea pozitivă față de
școală, sunt de asemenea, de așteptat, pe termen mediu și lung.
Nu în ultimul rând, preconizăm o dezvoltare a abilităților sociale și de comunicare, precum si stimularea
interesului față de activitățile culturale, artistice, sportive și de voluntariat. În privința impactului asupra
personalului didactic și auxiliar din școală, așteptările noastre se leagă de îmbunătățirea competențelor
pedagogice, digitale și socio-emoționale, precum și de lărgirea orizontului profesional prin dezvoltarea unor noi
deprinderi. Impactul asupra părinților se va reflecta printr-o implicare mai accentuată a acestora în raport cu
școala, cât și în relația emoțională cu proprii copii. Prin activitățile realizate, elevii își vor dezvolta sentimentul de
apartenență la comunitate și vor dori sa fie membrii activi și responsabili care contribuie la bunul mers al societății
din care fac parte. Astfel, comunitatea va beneficia pe termen lung de pregătirea elevilor din grupul țintă printro
inserție socială de succes a unor indivizi școlarizați care se pot integra cu mai multă ușurință și eficiență în
câmpul muncii!
„Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a
Guvernului României”, ,,PNRR . Finanțat de Uniunea Europeană – UrmătoareaGenerațieUE”
https://mfe.gov.ro/pnrr/, https://www.facebook.com/PNRROficial/
DIRECTOR,
Prof. Brașoveanu Camelia Georgeta
Fișier atașat: